بخشنامه ثبت نام دوره های آموزشی کارمندان دانشگاه- تابستان ۱۴۰۳

۰۶ تیر ۱۴۰۳ | ۰۸:۵۸ کد : ۴۲۳۱۷ اطلاعیه‌ ها (برنامه های پیش رو)
تعداد بازدید:۲۴۱۸

با عنایت به مأموریت‌های مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان و تأکیدات هیأت رئیسه محترم دانشگاه، در راستای افزایش توانمندی‌های حرفه‌ای کارمندان دانشگاه تهران، به اطلاع همکاران محترم می‌رساند: بازه ثبت نام دوره‌های ویژه کارمندان محترم در سال ۱۴۰۳ مطابق جدول زمان‌بندی زیر فعال می‌گردد.

لازم به توضیح است علت تأخیر در برگزاری دوره‌ها مربوط به عملیات عمرانی و جابه جایی ساختمان مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان از پارکینگ پورسینا به ابتدای خیابان طالقانی و همچنین راه اندازی سامانه جدید eec.ut.ac.ir به جای سامانه mooc توسط معاونت فناوری‌های دیجیتالی دانشگاه برای برگزاری دوره‌های برخط و محتوا محور می‌باشد. همچنین ظرفیت دوره‌ها در شش ماهه دوم سال قطعاً افزایش خواهد یافت و همکاران محترمی که به هر دلیلی نتوانستند در دوره‌های تابستان شرکت نمایند، می‌توانند در بازه بعدی ثبت نام نمایند.

 

جدول زمان‌بندی ثبت‌نام دوره‌های آموزشی کارکنان در سال ۱۴۰۳

ردیف

بازه ثبت‌نام

شروع ثبت‌نام

پایان ثبت‌نام

شروع دوره‌ها

پایان دوره‌ها

۱

سه ماه تابستان

۱۴۰۳/۰۴/۱۰

۱۴۰۳/۰۴/۱۳

۱۴۰۳/۰۴/۲۰

۱۴۰۳/۰۶/۲۸

۲

شش ماه دوم

۱۴۰۳/۰۷/۰۸

۱۴۰۳/۰۷/۱۱

۱۴۰۳/۰۷/۲۱

۱۴۰۳/۱۱/۲۰

تقویم دوره‌های سه ماه تابستان سال ۱۴۰۳ از طریق این لینک قابل مشاهده می‌باشد. ثبت نام در این بازه ویژه دوره‌های عمومی کارکنان بوده و در سامانه مدیریت آموزش کارکنان، ثبت نام دوره تخصصی فعال نمی‌گردد.‌‌‌‌‌‌‌
در مورد برگزاری دوره‌های تخصصی، "کارگروه نیاز سنجی دوره‌های آموزشی" در حال بررسی درخواست‌های ارسالی واحدها می‌باشد. واحدهایی که تقاضای اجرای دوره تخصصی دارند منوط به داشتن پست سازمانی مرتبط و اخذ مجوز از کارگروه فوق الذکرمی‌باشد.

جزئیات زمان بندی اجرایی دوره‌ها در"سامانه مدیریت آموزش کارکنان، مدیران و اساتید دانشگاه تهران" قابل مشاهده می‌باشد.

فرآیند ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی:

۱. همکاران محترم می‌توانند پس از ورود به "سامانه مدیریت آموزش کارکنان "، از طریق منو‌ی سمت راست گزینه "درخواست آموزش" و سپس منو‌ی " تقویم دوره‌های آموزشی"، را مشاهده و با توجه به جزئیات برنامه زمان‌بندی دوره‌ها، نسبت به" ثبت‌نام اولیه" در دوره مورد نظر خود اقدام می‌نمایند.‌‌‌‌‌

۲. مدیر بلافصل، می‌بایست "ثبت نام اولیه" افراد زیرمجموعه در سامانه آموزش را ظرف مدت سه روز تائید یا رد نماید. تائید مدیر بلافصل مبنی بر مجوز حضور نامبرده در دوره آموزشی می‌باشد. با توجه به برنامه‌ریزی اجرایی جهت برگزاری کلاس‌ها، عدم اظهارنظر مدیر بلافصل ظرف مدت مذکور، به منزله تأیید می‌باشد. با توجه به اشکالات سامانه پرسنلی دانشگاه، در صورتی که تغیرات مدیریتی جدید واحدها در سامانه لحاظ نشده است با این مرکز مکاتبه نمائید.

۳. کارشناسان مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان، پس از تکمیل ظرفیت دوره‌ها، نسبت به" ثبت‌نام نهایی" افراد در سامانه آموزش اقدام می‌نمایند. اطلاع‌رسانی آخرین شرایط اجرایی مربوط به هر یک از دوره‌ها، از طریق سامانه آموزش، ایمیل و … به هریک از ثبت‌نام‌شدگان نهایی صورت می‌پذیرد.

۴. کارکنان محترم می‌توانند قبل از شروع دوره مورد نظر، به سامانه آموزش مراجعه و در صفحه نخست آن، از طریق منو‌ی "آموزش‌های درخواست شده"، از نهایی شدن ثبت‌نام خود در دوره اطمینان حاصل نمایند. حضور افراد در دوره بدون" ثبت‌نام نهایی" امکان‌پذیر نمی‌باشد.

۵. کارکنان محترم پس از شرکت در دوره، می‌بایست در مدت زمان اعلام شده -پس از پایان هر دوره- نسبت به تکمیل "فرم ارزیابی دوره" در سامانه آموزش اقدام نمایند و در صورت تکمیل نکردن فرم مذکور امتیاز دوره برای ارتقا رتبه شغلی منظور نمی‌گردد.

۶. پس از گذراندن موفقیت‌آمیز دوره، گواهینامه دوره به صورت الکترونیکی صادر شده و در قسمت" سوابق آموزشی" در سامانه برای هر فرد قابل مشاهده می‌باشد (راهنمای پرینت گرفتن از "سوابق آموزشی" در صفحه نخست سامانه موجود می‌باشد).

فرآیند اخذ مجوز برگزاری دوره تخصصی توسط واحدهای دانشگاه (برگزاری دوره در محل واحد یا اعزام کارمند به خارج از دانشگاه):

واحدهایی که درخواست برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان خود را دارند (مخصوصاً واحدهای مستقر در خارج از شهر تهران) یا لازم می‌بینند تعدادی از کارکنان را برای برخی از دوره‌های خاص به سایر سازمان‌ها یا مؤسسات بیرونی اعزام نمایند، می‌بایست قبل از برگزاری دوره طبق فرآیند زیر عمل نمایند:

۱. ارسال" نامه درخواست مجوز دوره آموزشی" به همراه دو فرم" فرم طرح دوره آموزشی" و"فرم مشخصات اجرایی دوره آموزشی" قبل از برگزاری دوره از طریق اتوماسیون اداری و از طرف رئیس / معاون اداری و مالی واحد، به رئیس مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان دانشگاه تهران؛ فرم مذکور از طریق این لینک قابل دانلود می‌باشد.

۲. بررسی درخواست توسط مرکز. در صورت تأیید درخواست، صدور مجوز و در صورت رد درخواست، اعلام نتیجه به واحد مربوطه صورت می‌گیرد.

۳. پس از برگزاری دوره، ارسال این موارد الزامیست: (۱) فرم معرفی فراگیران دوره آموزشی به همراه نمره ارزشیابی (این لینک)، (۲) محتوای دوره (اعم از فایل‌های آموزشی، فیلم و جزوات کمک آموزشی) و (۳) متن خبر برگزاری همراه با چند عکس، از طریق اتوماسیون به مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان؛ جهت ثبت دوره در سامانه آموزش.

۴. اقدام کارشناسان مرکز نسبت به ثبت لیست فراگیران دوره و فعال نمودن ارزیابی اثربخشی دوره مورد نظر در سامانه.

۵. تکمیل"فرم ارزیابی اثربخشی دوره" در سامانه توسط فراگیران دوره در مدت زمان اعلام شده. در صورت عدم تکمیل، امتیاز دوره برای ارتقای رتبه شغلی منظور نمی‌گردد.

ضوابط و مقررات دوره‌های آموزشی ویژه کارکنان دانشگاه تهران:

۱. هر فرد در سال می‌تواند ۴۰ ساعت دوره آموزشی بگذراند که جهت اثربخشی بیشتر دوره‌ها میزان ۱۲ ساعت عمومی و ۲۸ ساعت تخصصی برای هر فرد در سال لحاظ می‌گردد. البته کارکنان محترم می‌توانند در صورت وجود ظرفیت مازاد و به جهت افزایش توانمندی‌ها از دوره‌های عمومی بیشتری استفاده نمایند. برای دوره‌های تخصصی، مراتب بالاتر از سقف، در کارگروه آموزش بررسی و نتیجه در پرونده ذینفع ثبت خواهد شد.

۲. با توجه به اهمیت ذکر شده در آئین‌نامه استخدامی اعضای غیرهیأت علمی مبنی بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح کارایی و اثربخشی فعالیت‌ها و توانمندسازی کارکنان در انجام امور محوله، جهت حضور کارکنان در دوره‌های آموزشی نیاز به مرخصی ساعتی نمی‌باشد و واحد مربوطه می‌تواند ساعت حضور کارکنان را به عنوان مأموریت ساعتی تلقی نماید.

۳. امتیاز دوره‌های تکراری و دوره‌های با عناوین مشابه در ارزیابی عملکرد کارکنان و ارتقا رتبه شغلی، لحاظ نمی‌شود. کارکنان محترمی که از نظر مدیر بلافصل نیاز به بازآموزی دوره‌ای را دارند، در صورت وجود ظرفیت ثبت‌نامی و با ارسال معرفی نامه از واحد به رئیس مرکز، امکان شرکت در دوره‌ها را خواهند داشت.

۴. در دوره‌هایی که آزمون به صورت الکترونیکی برگزار می‌گردد، زمان ورود به آزمون، محدود و مشخص می‌باشد و افراد صرفاً در همان ساعات ذکرشده می‌توانند وارد سامانه و لینک ورود به آزمون شوند. عدم شرکت در آزمون به منزله‌ی غیبت در دوره می‌باشد. راهنمای آزمون‌های آنلاین از طریق سامانه مرکز در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.

۵. برگزاری دوره‌های آموزشی به صورت حضوری، آنلاین، محتوا محور و ترکیبی برای این مرکز امکانپذیر می‌باشدانتخاب نحوه برگزاری منوط به قبول مدرس دوره و شرایط دوره می‌باشد.

۶. غیبت (موجه یا غیرموجه) در بیش از یک چهارم از ساعات دوره منجر به عدم ثبت دوره برای فرد می‌گردد و از حضور داوطلب در آزمون، جلوگیری به عمل خواهد آمد. نتایج نهایی شرکت در دوره‌ها و غیبت افراد ثبت‌نام شده، به واحدهای مربوطه اعلام می‌گردد. به دلیل محدودیت ظرفیت دوره‌ها، افرادی که در دوره‌ها پس از ثبت‌نام نهایی، غیبت غیرموجه داشته باشند، تا پایان سال جاری، امکان ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی را نخواهند داشت.

تبصره: در موارد ذیل غیبت موجه محسوب می‌شود:

الف - فوت یکی از بستگان درجه یک؛

ب - بروز حادثه غیرقابل پیش‌بینی با مستندات کافی.

۷. کلیه‌ی اطلاع‌رسانی‌ها در مورد دوره‌های آموزشی (اعم از دوره‌های فصلی یا دوره‌های موردی) برای کارکنان دانشگاه تهران، از طریق وب‌سایت مرکز صورت می‌گیرد.

۸. کارکنان محترم می‌توانند سوالات، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را در قسمت "تماس با ما "در وب‌سایت مرکز به نشانی stc.ut.ac.ir یا از طریق ایمیل مرکز به نشانی stc@ut.ac.ir یا اتوماسیون اداری ارسال نمایند.

 

کلید واژه ها: مرکز آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان آموزش‌های حرفه‌ای مدیران و کارکنان مرکز آموزش های ضمن خدمت ضمن خدمت آموزش‌های ضمن خدمت دانشگاه تهران دوره برگزاری دوره ثبت دوره فراگیران دوره اثربخشی دوره شرکت دوره ظرفیت دوره امتیاز دوره دوره آموزشی دوره سامانه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع بخشنامه ثبت دوره های آموزشی تابستان ۱۴۰۳


( ۱۷ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.