بخشنامه ثبت نام دوره های آموزشی کارکنان ویژه ایام دورکاری-پائیز ۱۳۹۹
پیرو بخشنامههای شماره ۱۰۰۳۲/۱۵۵ و شماره ۶۸۴۶۷/۱۵۵ و شماره ۷۶۶۹۶۹۱ مورخ ۰۳/۰۲/۱۳۹۹ و مورخ ۱۷/۰۴/۱۳۹۹ مورخ ۰۱/۰۷/۱۳۹۹ دورههای آموزشی فصل پاییز ویژه ایام دورکاری مرکز آموزشهای ضمن خدمت به صورت آنلاین یا محتوا محور (در قالب فیلم یا جزوههای آموزشی) برگزار خواهد شد.
زمانبندی ثبتنام دورههای ضمن خدمت کارکنان در سال ۱۳۹۹ به شرح جدول ذیل میباشد:
جدول زمانبندی ثبتنام دورههای ضمن خدمت کارکنان در سال ۱۳۹۹
جدول زمانبندی ثبتنام دورههای ضمن خدمت کارکنان در سال ۱۳۹۹ |
|||||
ردیف |
بازه ثبتنام |
شروع ثبتنام |
پایان ثبتنام |
شروع دورهها |
پایان دورهها |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
۳ |
|
|
|
|
|
۴ |
پاییز-ویژه ایام دورکاری |
۱۳۹۹/۰۹/۰۴ |
۱۳۹۹/۰۹/۰۶ |
۱۳۹۹/۰۹/۱۵ |
۱۳۹۹/۱۰/۱۵ |
۵ |
زمستان |
۰۷/۱۰/۱۳۹۹ |
۱۳۹۹/۱۰/۱۰ |
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ |
۱۳۹۹/۱۲/۲۸ |
لیست دورههای فصل پاییز ۱۳۹۹ ویژه ایام دورکاری از طریق این لینک قابل مشاهده میباشد. آخرین جزئیات برگزاری دورهها در وبسایت داخلی مرکز به آدرس stc.ut.ac.ir و از طریق منوی"سامانه مدیریت آموزش کارکنان، مدیران و اساتید دانشگاه تهران" قابل مشاهده میباشد.
در ادامه، توضیحات لازم در خصوص دورههای آموزشی ضمن خدمت کارکنان دانشگاه تهران آورده شده است.
تعاریف:
کارکنان: منظور کلیه کارمندان رسمی، پیمانی، قراردادی و خدماتی میباشند.
وبسایت داخلی مرکز: منظور تارنمای اختصاصی مرکز آموزشهای ضمن خدمت دانشگاه تهران به آدرس stc.ut.ac.ir میباشد.
سامانه مرکز: منظور"سامانه مدیریت آموزش کارکنان، مدیران و اساتید دانشگاه تهران" میباشد که مختص دانشگاه تهران است و ثبتنام دورههای درون دانشگاهی از طریق این سامانه صورت میگیرد و از طریق وبسایت داخلی مرکز قابل دسترس میباشد.
فرآیند ثبتنام در دورههای آموزشی مرکز آموزشهای ضمن خدمت دانشگاه تهران:
۱. همکاران محترم پس از ورود به " وبسایت داخلی مرکز"، بر روی لینک " سامانه مرکز" کلیک کرده، و پس از ورود، در ستون سمت راست گزینه "درخواست آموزش" از طریق منوی " تقویم دورههای آموزشی"، ضمن مشاهده لیست و برنامه زمانبندی دورهها، نسبت به" ثبتنام اولیه" در دوره مورد نظر خود اقدام مینمایند.
۲. مدیر بلافصل، میبایست "ثبت نام اولیه" افراد زیرمجموعه در "سامانه مرکز" را ظرف مدت سه روز تائید یا رد نماید. تائید مدیر بلافصل مبنی بر مجوز حضور نامبرده در دوره آموزشی میباشد. باتوجه به برنامهریزی اجرایی جهت برگزاری کلاسها، عدم اظهارنظر مدیر بلافصل ظرف مدت مذکور، به منزله تأیید میباشد. جهت دانلود فیلم راهنمای تائید یا رد دورههای آموزشی ضمن خدمت توسط مدیر بلا فصل اینجا کلیک نمائید.
۴. کارشناسان مرکز آموزشهای ضمن خدمت، پس از تکمیل ظرفیت دورهها، نسبت به" ثبتنام نهایی" افراد در "سامانه مرکز" اقدام مینمایند. اطلاعرسانی آخرین شرایط اجرایی مربوط به هر یک از دورهها، از طریق "سامانه مرکز"، ایمیل و پیامک به هریک از ثبتنامشدگان نهایی صورت میپذیرد.
تذکر مهم: کارکنان محترمی که مایل به دریافت ایمیل و پیامک میباشند، در"سامانه پیشخوان دانشگاه" به نشانی my.ut.ac.ir اطلاعات ایمیل و شماره همراه خود را تکمیل یا بروز نمایند.
۵. کارکنان محترم موظف هستند، قبل از شروع دوره مورد نظر، به" سامانه مرکز" مراجعه و در صفحه نخست آن، از طریق منوی "آموزشهای درخواست شده"، از نهایی شدن ثبتنام خود در دوره اطمینان حاصل نمایند. حضور افراد در دوره بدون" ثبتنام نهایی" امکانپذیر نمیباشد.
۶. کارکنان محترم پس از شرکت در دوره، میبایست در مدت زمان اعلام شده -پس از پایان هر دوره- نسبت به تکمیل "فرم ارزیابی دوره" در " سامانه مرکز" اقدام نمایند و در صورت تکمیل نکردن فرم مذکور امتیاز دوره برای ارتقا رتبه شغلی منظور نمیگردد.
۷. پس از گذراندن موفقیتآمیز دوره، گواهینامه دوره به صورت الکترونیکی صادر شده و در قسمت" سوابق آموزشی" در" سامانه مرکز" برای هر فرد قابل مشاهده میباشد (راهنمای پرینت گرفتن از "سوابق آموزشی" در صفحه نخست " سامانه مرکز" موجود میباشد).
فرآیند اخذ مجوز برگزاری دوره توسط واحدهای دانشگاه تهران (برگزاری دوره در محل واحد یا اعزام کارمند به خارج از دانشگاه) و ثبت دوره در پرونده ذینفع:
واحدهایی که درخواست برگزاری دورههای آموزشی تخصصی یا عمومی برای کارکنان خود را دارند یا لازم میبینند تعدادی از کارکنان را برای برخی از دورههای خاص به سایر سازمانها یا مؤسسات بیرونی اعزام نمایند، میبایست طبق فرآیند زیر عمل نمایند:
۱. ارسال" نامه درخواست مجوز دوره آموزشی" به همراه دو فرم" فرم طرح دوره آموزشی" و"فرم مشخصات اجرایی دوره آموزشی" از طریق اتوماسیون اداری و از طرف معاون اداری و مالی واحد به رئیس مرکز آموزشهای ضمن خدمت دانشگاه تهران؛ فرم مذکور از طریق این لینک قابل دانلود میباشد.
۲. بررسی درخواست توسط مرکز. در صورت رد درخواست، اعلان نتیجه به واحد مربوطه و در صورت تأیید درخواست، صدور مجوز و اعلان به واحد مربوطه صورت میگیرد.
۳. پس از برگزاری دوره، ارسال موارد: (۱) فرم معرفی فراگیران دوره آموزشی به همراه نمره ارزشیابی (این لینک)، (۲) محتوای دوره (اعم از فایلهای آموزشی، فیلم وجزوات کمک آموزشی) و (۳) متن خبر برگزاری همراه با چند عکس، از طریق اتوماسیون اداری و از طرف معاون اداری و مالی واحد به رئیس مرکز آموزشهای ضمن خدمت؛ جهت ثبت دوره در" سامانه مرکز".
۴. اقدام کارشناسان مرکز نسبت به ثبت لیست فراگیران دوره و فعال نمودن ارزیابی اثربخشی دوره مورد نظر در" سامانه مرکز".
۵. تکمیل"فرم ارزیابی اثربخشی دوره" در" سامانه مرکز" توسط فراگیران دوره در مدت زمان اعلام شده. در صورت عدم تکمیل، امتیاز دوره برای ارتقای رتبه شغلی منظور نمیگردد.
ضوابط و مقررات دورههای آموزشی ضمن خدمت دانشگاه تهران:
۱. حداکثر ۱۲ ساعت دوره عمومی در یکسال برای کارکنان در "سامانه مرکز" ثبت و ترتیب اثر داده خواهد شد. البته کارکنان میتوانند در صورت وجود ظرفیت و به جهت افزایش توانمندیها از دورههای عمومی بیشتری استفاده نمایند. برای دورههای تخصصی، مراتب مورد بررسی و نتیجه در پرونده ذینفع ثبت خواهد شد.
۲. با توجه به اهمیت ذکر شده در آئیننامه استخدامی اعضای غیرهیأت علمی مبنی بر برگزاری دورههای آموزشی برای ارتقا سطح کارایی و اثربخشی فعالیتها و توانمندسازی کارکنان در انجام امور محوله، جهت حضور کارکنان در دورههای آموزشی نیاز به مرخصی ساعتی نمیباشد و واحد مربوطه میتواند ساعت حضور کارکنان را به عنوان مأموریت ساعتی تلقی نماید.
۳. امتیاز دورههای تکراری و دورههای با عناوین مشابه در ارزیابی عملکرد کارکنان و ارتقا رتبه شغلی، لحاظ نمیشود. کارکنان محترمی که از نظر (مدیر بلافصل نیاز به بازآموزی دورهای را دارند، در صورت وجود ظرفیت ثبتنامی و با ارسال معرفی نامه از طریق اتوماسیون اداری و از طرف معاون اداری و مالی واحد به رئیس مرکز، امکان شرکت در دورهها را خواهند داشت.
۴. در دورههایی که آزمون به صورت الکترونیکی برگزار میگردد، زمان ورود به آزمون، محدود و مشخص میباشد و افراد صرفاً در همان ساعات ذکرشده میتوانند وارد" سامانه مرکز" و لینک ورود به آزمون شوند. عدم شرکت در آزمون به منزلهی غیبت در دوره میباشد. راهنمای آزمونهای آنلاین از طریق" سامانه مرکز" در اختیار افراد قرار خواهد گرفت.
۴. غیبت (موجه یا غیرموجه) در بیش از یک چهارم از ساعات دوره منجر به عدم ثبت دوره برای فرد میگردد و از حضور داوطلب در آزمون، جلوگیری به عمل خواهد آمد. نتایج نهایی شرکت در دورهها و غیبت افراد ثبتنام شده، به واحدهای مربوطه اعلام میگردد. به دلیل محدودیت ظرفیت دورهها، افرادی که در دورهها پس از ثبتنام نهایی، غیبت غیرموجه داشته باشند، تا پایان سال جاری، امکان ثبتنام در دورههای آموزشی را نخواهند داشت. در موارد ذیل غیبت موجه محسوب میشود:
الف - فوت یکی از بستگان درجه یک؛
ب - بروز حادثه غیرقابل پیشبینی با مستندات کافی.
۵. کلیهی اطلاعرسانیها در مورد دورههای ضمن خدمت (اعم از دورههای فصلی یا دورههای موردی) برای کارکنان دانشگاه تهران، از طریق" وبسایت داخلی مرکز" صورت میگیرد.
۶. کارکنان محترم میتوانند سوالات، انتقادات و پیشنهادات سازنده خود را در قسمت "تماس با ما "در" وبسایت داخلی مرکز" به نشانی stc.ut.ac.ir یا از طریق ایمیل مرکز به نشانی stc@ut.ac.ir یا اتوماسیون اداری ارسال نمایند.
نظر شما :