دومین دوره آموزشی عمومی مسئولیت و سلامت اجتماعی در دانشگاه تهران برگزار شد.

۲۶ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۵:۱۰ کد : ۹۳۹۷ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۹۱۴

مرکز آموزش‌های ضمن خدمت دانشگاه با همکاری کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه، دومین دوره آموزشی عمومی «مسؤلیت و سلامت اجتماعی» (ویژه استادان و کارکنان) را روز سه شنبه بیست و ششم شهریور ماه برگزار کرد.

دکتر یونس نوربخش، جامعه شناس و رئیس کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه نیز به تشریح مفاهیم مسئولیت و سلامت اجتماعی پرداخت و گفت: «مسئولیت اجتماعی موضوع اصلی دانشگاه‌های دنیا در ده‌های اخیر است و سلامت اجتماعی هم یک بحث جدیدی می‌‌باشد که ترویج این مفهوم و توسعه آن در آکادمی‌ها و مراکز پژوهشی و حتی فضای عمومی کشور یکی از دستاوردهای کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه است. مسئولیت و سلامت اجتماعی در دانشگاه تهران یکی از بحث‌های بسیار مهمی است و جز سیاست‌های دانشگاه می‌باشد».

هدف از برگزاری این همایش را تغییر در نگرش‌ها، ارزش‌ها و کنش ها بیان کرد. ضمن تشریح مطالب و بیان ارتباط مسئولیت اجتماعی با دانشگاه سبز، به طرح سوال در حوزه مسئولیت پرداخته و شرکت کنندگان با ارائه پاسخ در این بحث مشارکت داشتند.

در بخش دیگری از این همایش خانم ساجده مقدمی دانشجوی دکترای دانشگاه تهران و فعال در حوزه سلامت نیز به تشریح مفهوم سلامت اجتماعی پرداختند.

در پایان دکتر نوربخش در خصوص تأثیر سلامت سازمانی بر مسئولیت پذیری اجتماعی پرداخت و گفت: «از شرکت کنندگان برای عضویت افتخاری و فعالیت در کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و توسعه دعوت به عمل آوردند».

همایش مسئولیت و سلامت اجتماعی، به‌همت مرکز آموزش‌های ضمن خدمت دانشگاه تهران و با همکاری، پردیس البرز، کرسی یونسکو در سلامت اجتماعی و اداره کل امور فرهنگی و اجتماعی برای ۲۰۰ نفر از کارکنان دانشگاه در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران مرکز آموزش‌های ضمن خدمت کرسی یونسکو پردیس البرز اداره کل امور فرهنگی همایش مسئولیت و سلامت اجتماعی رئیس کرسی یونسکو سلامت اجتماعی و توسعه


( ۲ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.