برگزاری جلسه دوم دوره آموزشی عمومی کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی-امدادی در دانشگاه تهران

۰۱ آبان ۱۳۹۸ | ۰۸:۱۱ کد : ۹۷۹۱ اخبار برگزیده
تعداد بازدید:۱۰۰۰

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش‌های ضمن خدمت دانشگاه تهران، با همکاری مرکز آموزش‌های ضمن خدمت، اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران و اورژانس تهران در تاریخ ۲۹/‏۰۷/‏۹۸‬ دومین جلسه دوره “ کمک‌های اولیه و فوریت‌های پزشکی-امدادی” برای کارکنان دانشگاه برگزار گردید.

در جلسه اول این دوره ۱۲ ساعته مواردی جهت اقدامات اولیه در مواجهه با حوادث از قبیل آشنایی با انواع خونریزی‌ها و پانسمان صحیح، آشنایی با سیستم تنفس، خفگی با جسم خارجی در کودکان و شیرخواران، خفگی با جسم خارجی در بزرگسالان، علائم و نشانه‌های آسیب‌های استخوانی، دررفتگی‌ها، پیچ‌خوردگی ها، انواع آسیب‌های عضلانی، بانداژ ساده، بانداژ شکستگی باز، آتل ها و … آموزش داده شد. در جلسه دوم این دوره به کارکنان مواجهه با مصدوم به صورت عملی آموزش داده شد.

اهداف آموزش:

  • حفظ خونسردی
  • انتقال مصدوم از محیط پرخطر به محیط با حداقل امنیت
  • روحیه دادن به مصدوم و خودداری از تضعیف روحیه وی
  • بررسی راه‌های تنفسی و علائم حیاتی
     

کلید واژه ها: دانشگاه تهران مرکز آموزش های ضمن خدمت ضمن خدمت اداره کل بهداشت و درمان دانشگاه تهران اورژانس تهران کمک های اولیه و فوریت‌های پزشکی-امدادی فوریت پزشکی-امدادی


( ۳ )

نظر شما :

توجه! لطفا دیدگاه خود پیرامون این مطلب را در این قسمت درج نمایید و برای ارسال سایر درخواست ها و پیام ها به بخش تماس با ما مراجعه فرمایید.